Followers

Isnin, 23 Ogos 2010

Ahad-22/8/2010 :

Kuantan dilanda ribut....
aku ngan family aku baru smpai kt umah lam kul 6.40ptg sbb balek dungun jap....
time 2 mmg aku tgk awan gelap sgt2...ujan pun dah turun rintik2.....
mama ckp cpt amek makanan tuhh...ujan rintik2 dh nieh...aku pun melajukan pergerakan aku utk amek juadah bebuke yg d'beli kt bazar indera mahkota 8...
lam 3 minit aku masuk rumah...ujan pun turun selebat2 nyer...
siap ngan ribut petir...angin yg kuat....
abah buke pintu umah..aku tnye "abah tgk ape??"
abah ckp.."tgk 2..angin kuat...laen mcm jewp..."
mmg kuat bet0l angin time 2...aku tgk mcm nk tumbang jewp pokok dpn umah aku nieh...
keadaan nieh berlaku lam mase 15minit jewp kot...
pas 2..keadaan kembali normal....

malam tuhh:
abah balek dari terawih..abah ckp byk pokok tumbang...
abg balek dari keje..abg pun ckp byk pokok tumbang kt bandar...
(kire cite ribut siang td abes setakat nieh jewp dulu)


Isnin-23/8/2010 :

membe aku tepon...dia tnye kuantan ribut ke smlm???
aku jwb mmg ade...dia ckp x pe ar...tutttt....
pas tuhh..
mama tepon aku...mama ckp pasal ribut smlm..
mama ckp "kamu taw x...bazar kt padang dpn masjid besar abes runtuh sbb ribut smlm"...
erkkk...aku terdiam seketika....
bkn ape sbb sebelom 2 aku ade planning ngan membe aku nk bebuke kt padang....
ade hikmah jugak planning 2 dibatlkan....hurmmm....

sepanjang hayat aku bergelar warga kuantan selama 20tahun...x penah kuantan kena ribut teruk mcm semalam....lepas kejadian bazar terbang kt Jasin,Melaka..Kuantan lak dilanda ribut...antara kwsn yg terjejas d'sbbkan ribut tuu ialah :

  • Jalan Mahkota...kawasan bazar depan Masjid Besar,Kuantan.
  • Indera Mahkota
  • Bukit setongkol
s0...tuu mgkn amaran daripada-Nya....
moga2 aku dan sume b0leh amek iktibar dari kejadiaan semalam.....

'Renung-renungkan Dan Selamat Beramal' =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan