Followers

Selasa, 24 Ogos 2010

cara2 mengejutkan org bangon tidow

Dipagi hari sementara aku menanti Subuh...tetibe terlintas diakal aku utk m'cari cara2 utk mengejutkan orang bangun tidow yg paling berkesan...
bukan ape...asal tibe bulan Ramadhan jewp...aku laa yg kena mengejutkan abg aku utk bgn sahur..
aku sdiri jenis yg bukan mudah utk bangon...
kekadang 2 3 kali alarm tep0n bunyik..baru aku sedar...
2 pown law aku bergantung kpd alarm tep0n...
law aku bergantung kpd my shayunk...jenuh gak dia menelep0n..memesej aku soh bangon sahur..
hehehe....tQ bie....
kdg2...sampai mama ketuk pintu bilik baru aku sedar...
lalaaa~~~
tp abg aku ag hebat dari aku.....
aku dh duk kt tepi dia....sambil memanggil "abang...abang...bangon sahur"...
x bangon2 jugak....
renjis2 air kt muka dia....dia sedar...
aku pikir dah berjaya laa tuu...
last2 dia cakap kt aku
"adik...jgn ar maen air...abang nk tidow nieh"
haiii...paneh bet0l...aku lak yg kena....
yg best skali...kdg2 yg tukang kejut pown terlena same dgn yg mau dikejut tuu...
hahahahaha.....
mama penin tgk pangai anak dia yg dua orang nieh.....
lastly....
mama dtg bebel kt tepi aku ngan abg aku...
baru ar dua2 bangon....
kami mmg alah dgn bebelan mama....
tp itu ar alarm yg paling mujarab utk kami bangon tidow...
kah3x....

okeyh...okeyh.....
masuk ke topik asal...cara2 mengejutkan orang bangun tidow yg paling berkesan.....
aku search ar lam tenet....search punye search....
sampai t'sengguk2 aku duk dpn laptop aku nieh...
ade ar t'jumpe beberapa kerat info cara2 mengejutkan orang....antaranya :

  1. Sentuh bahu orang yang tidur itu, dan goyangkan perlahan-lahan sambil panggil nama dia.
  2. Renjis air kat muka dia sambil panggil nama dia.
  3. Tampar-tampar manja pipi dia, sambil panggil nama dia.
  4. Tutup kipas atau air cond.
disini aku dapat tgk cara pertama dan kedua aku penah lakukan...tapi x berjaya....
cara ketiga dan keempat...hurmmm...
nti aku akan try...moga2 success ar....
tp...semalam aku terbaca kt blog sape ntah...pasal cara mengejutkan orang bangun tidow jgk....
dia tulis " picit ibu jari kaki orang yang sedang tidow tuu...k0nfirm orang 2 akan bangon sbb sume saraf berkumpul di ibu jari kaki "
( penulisan nyer lebih kurang begitu ar ).....

haiyooo~~
mcm takowt jewp aku nk picit ibu jari kaki abg aku tuu....
bkn ape....silap2...aku kena " kick "....org tgh tidow...dia x sedar ape2 pown kan..
x pasal2 melayang aku nti.....
walau bagaimana pun...nk taw berkesan or x cara tersebut kena ar try kan????
x pe...nti tibe time sahur aku cube praktikkan cara tersebut...
moga2 aku x kena sepakan percuma dari mohd safian...

tamat sudaa cara2 mengejutkan orang bangon tidow....
~thank you~
=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan