Followers

Sabtu, 14 Ogos 2010

sedikit berlainan

bermule dgn msj yg dihantar oleh my shayunk "sahur2" pd jam 4.08 am......
hihihi..aku sbnr nyer lupe nk set alarms kt fone....
mujur ade jam kedua iaitu my shayunk...
sepanjang 3 hari puase nie..biase nyer aku yg kejutkan dia....
masuk hari ke-4 nie dia lak yg kejutkan aku...
tp ok what...bergilir2...hik3....
kes nyer begini ;


part 1 :

t'kejut jewp dari tdo c0z msj yg dihntr oleyh my shayunk...
aku bingkas bang0n dari tdo...
aku buke jewp pintu bilik aku dan mule nk melangkah......
0p0c0ttt!!
t'kezut aku..seb bek x t'pijak kepala abg sdiri sbb dia tdo kt ruang tamu...
buas lak 2..dh ar lam keadaan aku yg masih mamai..gelap..huhh....
seb bek awok mohd safian...
mama x bangon ag ar...lepak jap ar tepi abg aku sesambil text ngan my shayunk..
t'buai2 aku dgn angin kipas yg mengasyikkan...
ptt ar abg suke benor tdo kt ruang tamu..
syi0kkk w0kkk!!!
aku pun text ar kt my shayunk..
"ayg ase nk t'tdo alek ar"
dia pun dgn pantas reply msj aku
"ish3..udah2..bangon..pas2 m'geliat..trus g basoh muke
ngan kumur2..cepat2..jgn lupe kejutkan mama.."
panjang lebar lak arahan dia...
aku pun bangon..ketuk pintu bilik mama...
fuhh!! seb bek mama bangon jugak akhir nyer...


part 2 :

aku laa insan pertama melangkah ke dapur pd pagi tuu...
tp...tetibe aku nmpk musuh aku..LIPAS!!!
aku pun pantas m'dptkan mama...."mama ade lipas!!!"
hek3..sori..aku nie mmg alah ngan serangga2...
mama pun ckp dh tepi...mama sembur lipas ngan BAYGON...
yayyy!!!mama my HEROIN...
aku pun basuh muke..gosok gigi...buat air milo...
dh menjadi rutin aku utk buat air bila tibe bln ramadhan...
sambil buat air..sambil itu jgk aku meratah milo...
beshh....i like it... ;)
mama pun dah x daya nk melarang dari aku meratah milo sbb dh t'biase dgn aku....


part 3 :

pas siap2 sahur...bermuka buku jap...atau lam bahase omputih "FACEBOOK"
sesambil tggu nk sembahyang subuh...
chatting jap ngan my shayunk...
x penah ag bermuka buku pas besahur...
(aku ngigau kot pagi nieh)
masuk waktu...pegy ar sembahyang jap....
4 minit pas 2 smbg chatting...
tetibe my shayunk mengeluarkan arahan :
"aok dikehendaki..untuk tido ye...nti lebam lak mata 2...
elok2 mata bulat...trus jd sepet..."
begitu laa lebih kurang arahan yg dikeluarkan nyer....
patuh nyer aku pada arahan my shayunk...
ditambah lak dgn mata yg mmg mengantok...
aku pun nk tido....
tata....


~motif nyer~
kunci laa jam sebelom tidow agar tidak terlepas waktu sahur anda :)


tQ bie sbb dh kejutkan ayg utk bersahur pagy nieh...
lebiu s00 much
~muachx~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan